دوشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۴۹ ق.ظ
1. نمونهای از کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در زندگی را نام ببرید؟
1- ارتباط سریع با دیگران از طریق تلفن همراه
2- مکاتبه از طریق پست الکترونیک (ایمیل)
3- فعالیتهای علمیاز طریق اینترنت
4- خرید و فروش از طریق اینترنت- بهره گیری از خدمات
5- دولت الکترونیک
6- آموزش از طریق ویدئو کنفرانس
7- امنیت و نظارت با استفاده از تلویزیونهای مدار بسته، تلفن همراه، و اینترنت
8- عملیات بانکی از طریق تلفن، دستگاه خودپرداز و اینترنت.
2. با پست الکترونیک چه کاری میتوان انجام داد؟
با پست الکترونیک (ایمیل) میتوان نامه نگاری کرد و فایلهای متنی یا صوتی و تصویری را به همراه نامه ارسال نمود. گیرنده میتواند همان لحظه و با سرعت پیام را دریافت کند.
3. چند نمونه از خدمات دولت الکترونیک را بنویسید؟
1- پرداخت قبض آب و برق و تلفن و ... به وسیله تلفن یا اینترنت
2- ثبتنام حج و زیارت
3- ثبت نام کنکور، آگاهی از نتایج آزمونها
4- صدور گواهینامه
5- رزرو یا خرید بلیت هواپیما، قطار و ...
6- آگاهی از میزان مالیات تعیین شده و پرداخت آن و ....
4. افراد از طریق تلفن، دستگاه خودپرداز و اینترنت چه کارهایی میتوانند انجام دهند؟
کارهایی مانند واریز کردن پول به حساب دیگران، گرفتن موجودی، دریافت صورتحساب یا برداشتن پول از حساب خودشان.
5. استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات چه نتایجی دارد؟
بسیاری از این فناوریها موجب میشوند که در وقت و هزینهها صرفهجویی شود، رفت و آمدها در شهرها کمتر شود و به علاوه بتوانیم در 24 ساعت شبانه روز، و نه فقط در ساعاتی معین از این خدمات بهرهمند شویم.
6. تأثیر وسایل ارتباط جمعی (رسانههای ارتباط جمعی) بر فرهنگ عمومیچیست؟
امروزه صاحب نظران معتقدند که رسانههای ارتباط جمعی، تأثیر زیادی بر سبک زندگی و هویت افراد میگذارند. آنها چنین بحث میکنند که رسانهها میتوانند موجب شوند که مردم به شیوههای خاصی فکر کنند و یا وقایع را همان طور که آنها میخواهند ببینند. به عبارت دیگر رسانهها روی باورها و افکار انسانها اثر میگذارند. این اثرات ممکن است مثبت یا منفی باشند.
7. اثرات منفی رسانههای ارتباط جمعی را بنویسید؟
1- امروزه بخش زیادی از وقت مردم صرف تماشای تلویزیون یا استفده از اینترنت میشود و افراد تحت تأثیر این صحنهها روشهای خشونت آمیز را به کار ببرند و یا برخی پایگاههای اینترنتی ممکن است، بیبند و باریهای اخلاقی را در کاربران ترویج کنند
2- آگهیهای بازرگانی است که مصرف گرایی را در جامعه تشویق میکند
3- کم شدن تماس چهره به چهره افراد و کم شدن دید و بازدیدهای اقوام و دوستان
4- کم شدن گفت و گو بین اعضای خانواده
۹۸/۱۲/۱۲